remaja sekarang !!!

salam ukhwah dari sy buat tetamu yg sudi baca post neyh..ok kali neyh..jum kita sama2 merenung seketika tajuk tuhh REMAJA SEKARANG sebelum ak bercoleteh lebih pnjang (panjang lah sgt) ibarat mulut murai..hahaha.waa..kelas gitu..besa laaa lama xtulis karangan neih..hik3..haa!!memang xdinafikan
zaman sekarang lebih maju daripada zaman dahulu..Dengan wujudnya pelbagai jaringan pengangkutan awam,
jaringan internet(VIRUS BESAR),jaringan perhubungan,facebook,twitter,skype,YM,n pikir2 lhaaa sendiri..haha..Begitu juga dengan remajanya,remaja dulu lain bebenor daripada remaja sekarang..betol x??sapa sokong?cer bagi komen tau !!!aduhh..parah remaja sekarang..xtauu laa macam mana nak jadi haaa..kalau wawasan 2020 tercapai,remaja masih di takuk lama..Jawabnya,tepuk dada tanya diri sendiri..
Remaja sekarang lebih gemar LEPAK,AMBIL DADAH,MENCURI,MENGHISAP ROKOK,BERZINA,MENDERHAKA IBU BAPA tahu laaa k0orang remaja
ceyyy REMAJA BUKAN SEKALI KONON..piiiraahhh..renung2lahhhh...Agama kita xajar semua tuh,agama kita ajar ke arah kebaikan..baru dapat PAHALA..lebih shemp0oi w0ok..hehe..umur 12 tahun p0om ada dah hisap rokok!!lagi semp0oi..heran2..ak p0om xpenah buat mcm tuhh..ad0oih..xtahuu laaa..tugas kita sebagai komuniti masyarakat,tolongg laa bantu remaja2 yang bermasalah yang ingn kembali k pangkal jalan..yg mana xmahu..kito bior jarh..dia yg pilih kn..hehe..haaa..berzina!!!lagi dasyat..berani depa buat n0oh..ishk2,xtahu k hukumnya HARAM,jadi bila dah haram tuhh jatuhlah DOSA BESAR k atas pelakunya..taubat2..jgan tau buat jaa,,hahaha..dalam surah AL ISRAK ayat 32,DAN JANGANLAH KAMU MENDEKATI ZINA ,SESUNGGUHNYA ZINA ITU ADALAH SUATU PERBUATAN KEJI DAN JALAN YANG BURUK .....


~L.O.A.D.I.N.G~ 

KATAKAN XNAK KEPADA ROKOK!!!

STOP HAMIL DILUAR NIKAH




p/s: renung2kan laaa..sama2 kita ambil penghayatan sejenak...remaja oohhh remajaa ! ! !



sUkA??LekAiH2 TeKaN LiKe DkT KiRi tUh..Yg MnA nA mEnGaRUt JuM,BaGi sEmAk DkT BwAh NeIH uKeY! ! !

2 comments:

soffea ielmaney suffiazo said...

tue ler pasaii ..mintak2 dijauhkan dari sume tue..

CTK said...

menakotkan tgk remaja zaman skrg...sgt brani wlaupon rmai org..huhuhu....semOga kita semua dijauhkan dr semua tuh ..amin :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...